Reklama
  • Czwartek, 26 stycznia (14:00)

    Kąpiel jak w SPA

Chłodny i ponury dzień może mieć szczęśliwe zakończenie. Ciepła kąpiel w aromatycznej pianie odpręża ciało i umysł. Jak ją przygotować?

Reklama

Najważniejsza jest temperatura wody. Warto więc zaopatrzyć się w termometr, zwłaszcza, że wiele z nich to ładne gadżety, które stają się ozdobą łazienki. Kąpiel o temperaturze 36–37 stopni najlepiej rozluźnia mięśnie. Jeśli masz problemy z pękającymi naczynkami czy z sercem, unikaj długich, gorących nasiadówek.

Nie masz kłopotów ze zdrowiem? Relaksuj się w wannie nawet do 20 minut. Ta chwila przyjemności przynosi korzyści podobne do masażu: łagodzi napięcia, redukuje skurcze, bóle głowy oraz uspokaja. Dodanie do wody kilkunastu kropli olejku zadziała aromaterapeutycznie, a ponadto odżywi skórę – nie będziesz musiała stosować balsamu. Uważaj jednak na zapachowe płyny: niektóre z nich mogą wysuszać, a nawet podrażniać naskórek. Zawarte w nich substancje perfumujące często są alergenami. Jeśli jednak nie masz problemów ze skórą i dokładnie prześledzisz skład kosmetyku (powinien zawierać substancje nawilżające, olejki, ekstrakty roślinne), możesz wlać zalecaną ilość pod strumień wody lejącej się do wanny i cieszyć się kąpielą w pianie.

Masz skórę wrażliwą? Możesz zastosować zmiękczające wodę emolienty, które nadają jej wygląd zbliżony do rozcieńczonego mleka. Kosmetyki tego typu chronią warstwę hydrolipidową przed uszkodzeniem i tym samym zapobiegają zaczerwienieniom skóry. Korzystne, a zarazem bezpieczne dla skóry jest też dodanie do kąpieli soli morskiej. Ma ona właściwości lecznicze: poradzi sobie z podrażnieniami, a także z wysypkami i wypryskami. Ponadto pobudza mikrokrążenie, wspomaga więc walkę z cellulitem i wspiera regenerację naskórka.

Możesz wybrać także musujące kule lub tabletki – wrzuć je do wody tuż przed wejściem do wanny. Rozpuszczający się produkt przyjemnie masuje ciało, a także uwalnia przyjemny zapach. Relaks w wannie idealnie dopełni słuchanie muzyki lub czytanie.

Show

Zobacz również

  • Chłodne dni, stres, zbyt krótki sen, zostawiają ślad na naszej cerze. Radzimy, jak przywrócić jej blask, zdrowe rumieńce i gładkość. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.