Reklama
  • Piątek, 27 lutego 2015 (13:00)

    Domowe SPA. Spróbuj tych zabiegów

Dzięki kąpielom, maseczkom i okładom poczujesz się jak po cudownym urlopie.

Zrelaksowana i promienna

Do wyboru masz mnóstwo rodzajów kąpieli niczym w najlepszym kurorcie. Zaledwie 3 minuty moczenia się w wodzie o temp. 25-30 st. C poprawi ukrwienie i pobudzi cię. Woda o temp. 36 st. C odpręży i usunie zmęczenie . Mocz się w niej około 15 minut.

Najprzyjemniejsza o tej porze roku kąpiel o temp. powyżej 37 st. C rozgrzeje i pomoże zasnąć. Może ona trwać 15-30 minut, gdy dodasz do wody 3-4 nakrętki olejku kąpielowego. Oto przepisy na przyjemne kąpiele.

Reklama

Mleczno-miodowa: Wlej do wanny z wodą (o temp. ok. 38 st. C) 1-2 szklanki mleka i ½ szklanki miodu, Zanurz się w niej na 20 min. Nawilżysz skórę.

Ziołowa: Do wanny z ciepłą wodą (o temp., jaką lubisz) dodaj 3 szklanki naparu ziołowego (z 4-6 saszetek fix). Relaksująco działają: szałwia, rumianek, rozmaryn, lawenda, zielona herbata. Zanurz się w niej na 25 min.

Okłady na zmęczone oczy

Zaczerwienione powieki: Przyłóż do zamkniętych powiek na 5 minut płatki kosmetyczne nasączone ciepłym mlekiem. Albo schłodzone w zamrażalniku łyżki. Przyłóż je do powiek na 5 minut wypukłą stroną.

Cienie pod oczami: Zmieszaj po łyżeczce fusów po kawie, miodu i wazeliny. Nanieś papkę na skórę pod oczami i przykryj płatkami zwilżonymi mlekiem. Zmyj po ok. 10 min.

Solanki dodające energii i wigoru

Kąpiele z dodatkiem bogatej w minerały soli morskiej, kuchennej czy kąpielowej pobudzają krążenie krwi, a tym samym skórę do odnowy. Dodają organizmowi świeżości i energii.

Pół kilograma soli, wsyp do wanny z wodą o temperaturze ok. 37 st. C i zanurz się w niej na 20-30 minut. Możesz dolać ok. 10 kropli ulubionego olejku eterycznego.

Maseczki dla każdej cery

Marchwiana: Łyżkę startej marchwi zmieszaj z żółtkiem, łyżeczką twarożku i 5-8 kroplami witaminy A. Rozprowadź na twarzy i dekolcie. Zmyj ciepłą wodą po ok. 20 minutach.

Ogórkowa: Świeżego ogórka pokrój w cienkie plasterki i przyłóż je do twarzy na 15 minut.

Z natki pietruszki: Zmiksuj kilka gałązek natki z 4 łyżkami gorącej wody. Dodaj 2 łyżki naturalnego jogurtu. Nanieś na twarz i dekolt, zmyj ciepłą wodą po ok. 15 minutach.

Zdjęcie

/Arch/123RF Picsel
/Arch/123RF Picsel

Wypoczęte nogi w chwilę

Po całym dniu ulgę nogom przyniesie wymoczenie stóp w ciepłej wodzie z dodatkiem cynamonu i krótka gimnastyka.

Kąpiel cynamonowa: Podgrzej w garnku szklankę mleka, 2 łyżki oliwy i 3 łyżki cynamonu. Dodaj sok z 2 cytryn, wlej do miski i dolej ciepłej wody tyle, by stopy były zanurzone do kostek. Po 15 min spłucz je wodą.

Gimnastyka nóg: Załóż na stopy skarpety, połóż się na plecach i unieś lekko zgięte w kolanach nogi w górę. Zataczaj kółka stopami raz w jedną, raz w drugą stronę. I tak po 10 razy.

Ewelina Żuk

Świat kobiety
Więcej na temat:spa | maseczki | tych | gimnastyka | cienie | solanki | ZIO

Zobacz również

  • Z badań wynika, że chcemy o siebie dbać, ale mamy zbyt mało czasu. Dlatego robimy to nieregularnie albo na skróty, pomijając niektóre etapy pielęgnacji. Bo jak kompleksowo zadbać o urodę, gdy masz... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.